Elke vraag beantwoord
Hier vind je onze meest gestelde vragen. Geen antwoord op je vraag? Bezoek onze contactpagina. We zijn hier om te helpen!
Staat uw vraag er niet bij of is het antwoord niet helemaal duidelijk? Laat het ons dan weten en Neem contact met ons op.
Bezoek onze Hoe wij werken pagina om een idee te krijgen.
Omdat we een team zijn met Buitengewoon Reizen we kunnen ook de rest van Europa aanbieden tijdens uw verblijf.
Natuurlijk! Boek uw verblijf en al het andere dat u nodig heeft. We hebben een zorgeloos annuleringsvoorwaarden.
Ja dat kan. En wij zullen u helpen. Eigenlijk is (bijna) alles mogelijk.
Dit is een nieuwe en verbeterde website en er wordt aan gewerkt. We voegen in de nabije toekomst nieuwe en bestaande bestemmingen toe.
Dit is een zeer moeilijke vraag om te beantwoorden. Toegankelijkheid heeft betrekking op bepaalde plaatsen en mensen. Het kan niet worden gegeneraliseerd voor een land, stad, buurt of zelfs een gebouw. Elke persoon heeft verschillende soorten toegang nodig. Iemand kan een lichamelijke beperking hebben, een visuele of auditieve beperking hebben, chronisch ziek zijn, zwanger zijn, klein of lang zijn, senior zijn, kinderen hebben of zware tassen dragen.
Toegankelijk Reizen Nederland wil mensen met een beperkte mobiliteit stimuleren en ondersteunen om individueel te reizen. Om deze reden organiseren wij accommodatie, vervoer, rondleidingen en excursies die passen bij uw toegangsbehoeften. Daarnaast kunnen we mobiliteitshulpmiddelen regelen die bij uw accommodatie worden afgeleverd.
Nee, wij zijn gespecialiseerd in het organiseren van vakanties voor mensen met een toegangsbeperking. Heeft u hulp nodig bij het regelen van uw accommodatie, vervoer en activiteiten in Nederland: neem dan contact met ons op door een e-mail te sturen naar info@accessibletravel.nl.
We geven alleen objectieve informatie en proberen een bepaalde plek niet toegankelijker voor te doen dan ze in werkelijkheid is. Elke locatie wordt persoonlijk onderzocht of door iemand die de opdracht heeft om een locatie te onderzoeken. Daarnaast maken we altijd foto's op de locaties die we bezoeken, zodat we u desgewenst de foto's kunnen bezorgen.
Het interieur van de rijksmuseum is toegankelijk voor mensen met kinderwagens, rolstoelen en elektrische rolstoelen. Het Rijksmuseum laat geen scooters toe in het museum. Bij de ingang zijn rolstoelen beschikbaar voor gebruik. Voor mensen die niet zelfstandig het museum kunnen bezoeken, kan een begeleider gratis het museum betreden. Het Rijksmuseum laat blindengeleidehonden toe en biedt audiotours aan. Buggy's voor kleine kinderen zijn ook beschikbaar voor gebruik bij de ingang.
Het interieur van de Het Van Gogh Museum is toegankelijk voor mensen met kinderwagens en rolstoelen. Het museum heeft liften en geen hobbels. Bij de ingang vindt u een rolstoellift. Het museum biedt audiotours aan en laat blindengeleidehonden toe.
Ja, u vindt een platformlift voor rolstoelgebruikers bij de ingang van de Rembrandthuis. De meeste verdiepingen en kamers zijn per lift bereikbaar, maar niet allemaal. Ondanks dat het museum niet perfect toegankelijk is, is het Rembrandthuis zeker een bezoek waard voor mensen die slecht ter been zijn.
Ja, er zijn maximaal 4 rolstoelen toegestaan op de rondvaart. Voor meer informatie bezoek de pagina Rondvaart door Amsterdam.
Bus 858 van Schiphol Airport naar Keukenhof is rolstoeltoegankelijk. U kunt bij de middelste ingang instappen. Je hebt wat hulp nodig om in de bus te komen, omdat het perron niet op dezelfde hoogte is als de ingang van de bus. Het verschil is ongeveer 10 tot 15 cm. Als je alleen reist, kun je een andere reiziger of de chauffeur vragen om je te helpen bij het instappen. In het gedeelte waar je de bus instapt is ook ruimte voor een rolstoelgebruiker. De busrit van Schiphol Airport naar Keukenhof duurt ongeveer 30 minuten. Wilt u een rolstoeltoegankelijke taxi naar Keukenhof reserveren, ga dan naar ' Transfer naar Keukenhof'.
Meer dan welkom! Bezoek ons in Zwolle (misschien wel de mooiste stad ter wereld). We zijn blij u te ontmoeten.